9 April 2022

Het is alweer onze laatste vakantie dag en die besteden we nog in Lissabon.

We starten met het kopen van de Pasteis de Belem, net als in 2008 is het er heel erg druk. Vervolgens gaan we op een bankje genieten van de overheerlijke Pasteis.

We wandelen naar de Taag en bewonderen Padrao dos Descobrimentos, er staat een lange rij bij het ticket office om het te kunnen bezoeken.Daarna lopen we een stukje verder naar de Torre de Belem, het is wederom bewolkt maar gelukkig inmiddels droog. Het is vroeg in het voorjaar maar al een behoorlijk druk weekend in Lissabon. Via Mosteiro dos Jerónimos lopen we terug naar de auto.

We rijden met de auto naar en Parking in de buurt van Bairro Alto. We wandelen, net als in 2008, door de gezellige straatjes naar de Miradouro de Santa Luzia die mooi uitzicht biedt op Lissabon en de Taag. Als we doorlopen naar Castelo de S. Jorge treffen we een hele lange wachtrij om het kasteel te bezoeken, daar hebben we eerlijk gezegd geen zin in. We slenteren gewoon weer verder door de straatjes.

Vervolgens gaan we met de auto naar Avenida da Liberdade, in deze straat hebben we in 2008 overnacht bij het NH hotel. Dit is de winkelstraat waar alle grote mode merken zich gevestigd hebben. Het is echt nog steeds een hele mooie winkelstraat om door heen te wandelen.

Als laatste rijden we naar El Corte Inglés, die is echt mega groot. We parkeren in de garage die ook een werkplaats heeft en een auto wasstraat. Ja hoor op -3, dit hebben we echt nog nooit gezien. Het duurt even eerdat we in de gaten hebben hoe het werkt in het mega winkel paradijs. Je kan hier echt een hele dag besteden. Op de zevende verdieping bevinden zich allerlei restaurants. Er is voor ons een tafeltje vrij bij een Italiaans restaurant. Daar genieten we van een heerlijk pizza met als toetje een tiramisu.

Het is inmiddels 20.00 uur, tijd om naar het appartement terug te gaan. We vliegen immers morgen vroeg om 8.55 uur terug naar huis.

Alhoewel, terwijl ik dit bericht type ziet JW op de TAP website dat onze vlucht 674 met TAP morgen gecanceld is. Een telefoontje met TAP levert een bevestiging op, maar nog geen alternatief om morgen terug te vliegen. Heel bizar want we hebben hier nog helemaal geen bericht van ontvangen. Na tevergeefse pogingen om iemand aan de telefoon te krijgen, krijgen we email bericht dat we i.p.v. 10 april op 12 april terug vliegen. Dit is echt te bizar.

Snel onderzoeken we of er mogen nog vluchten beschikbaar zijn naar Amsterdam, we moeten immers maandag gewoon weer aan het werk. Gelukkig zijn er nog tickets verkrijgbaar bij KLM, maar wel pas ‘s middags om 15.30 uur. Die boeken we meteen. Maar dit geintje kost echt heel veel geld. laten we hopen dat we deze kosten kunnen claimen bij TAP. Daarbij komen nog extra kosten voor de autohuur en het parkeren op Schiphol !!

Heel erg vervelend allemaal.